Merida Global Launch Ruhpolding 2017
Javában zajlik a nyár, a gyerekek élvezik a szünidőt, mi kerékpár kereskedők pedig a nyári megnövekedett forgalom mellett már a következő szezonra gondolunk.
A kerékpárgyártók ilyenkor, nyár közepe táján szokták bemutatni a jövő év újdonságait .
A Merida sem tett másképp, így több kereskedő kollégámmal együtt, meghívtak minket Bajorországba, Ruhpoldingba egy kis találkozóra. Három napon keresztül látták vendégül minket, bemutatták az újdonságokat, kipróbálhattuk az új kerékpárokat és beszélgethettünk a mérnökökkel, versenyzőkkel, illetve a kereskedő kollégákkal is. Természetesen rengeteg finomabbnál- finomabb ételből és italból válogathattunk. Igazán kellemes élményekkel tértem haza.
No, de lássuk miért is volt ez az egész felhajtás! Mint már említettem, a jövő újdonságait vehettük szemügyre és próbálhattuk ki.
Így nem is csoda, hogy két hatalmas termet is megtöltöttek bringákkal és alkatrészekkel.
A főbb újdonságok a következők: az új One-Forty, az alu vázas One-Sixty, az újragondolt vázzal épített Big.Seven és Big.Nine TFS bringák, az új Reacto kerékpárok. De átalakult a Crossway széria is. Láthattuk és kipróbáltuk a SILEX-et ,ami itthon a legtöbbek fejét el fogja csavarni, az új gravel/ mindenes bringát.
Itthon még annyira nem terjedtek el, de Ausztriában és Németországban már szinte mindenki elektromos rásegítésű bringával teker. A Merida is felkészült erre, így a városi bringáktól, a nagy rugóutas montikig minden kategóriában kínálnak Shimano Steps rendszerrel ellátott kerékpárt.
Az általam kipróbált kerékpárok:
Merida One-Forty 800
A régi VPK rendszerű One-Forty idén kicsit kilógott a sorból. Hiszen a nála kissé kevesebbet mozgó One Twenty és a nagytesó, One Sixty is már az új Float Link felfüggesztést használja. Így 2018-tól az One Forty is ezen rendszer köré lett tervezve.
Összességében ez egy igazi mindenes bringa, a felhasználási területet és a rugóutat nézve is. A geometriája már modernebb mint a régebbié, így jobban tolerálja a nagy sebességű lejtőket és az ugrásokat is. Ellenben megmaradt a normális pedálozhatóság, ami fontos, hiszen ezzel a bringával nem csak lefelé, hanem felfelé is élvezzük az utat.
Merida One-Sixty 600
2017-ben debütált a karbon vázas modell, de jövőre lesz újra alu verzió is, amiből létezik már XL-es méret is, nem csak L-es mint a karbonnál.
A Merida jelenleg legnagyobb rugóutas bringája, amely inkább már lefelé van elemében. Persze fel lehet tekerni ezzel is a hegyre, de nem a sebességen van a hangsúly. Lefelé viszont nyugodtan lehet száguldozni, hiszen nagy tempónál is stabilan viselkedik a lapos villaszög és a hosszú tengelytáv miatt. Levegőben is könnyen kezelhető. Egy DH bringa, amivel felfelé is lehet tekerni. Nem véletlenül a kedvenc gépem a palettáról.
Merida Silex 9000
A Silex egy teljesen új kerékpár a Merida palettáján. Messziről olyan mint egy országúti bringa, de ha közelebbről is szemügyre vesszük, akkor inkább egy cross bicó, egy mountainbike és egy cyclocross keveréke. Tehát, magasabban van a kormányon még az alsó fogáspont is, mint egy országútin, üléspozíciója szinte montis, univerzális mint egy cyclocross. Kényelmes, hiszen okosan tervezett váza és villája van. Ha szeretnéd akkor a legjobb túratárs, hiszen felszerelhető rá több táska és öt kulcstartó. Ezeken kívül lehet 700×35-os gumis kerékkel, vagy 27,5″x2.0-ás gumis kerékkel is használni. Így, ha csak egy bringája lehet az embernek, akkor ideális az enyhe tereptől az országútig mindenhol. Igazi túra és mindenes király. Mint egy jó svájci bicska.

Bikepacking Merida módra. Az új Silex bringa és az opcionális táskák hozzá
A karbon csúcsmodellt választottam a tesztre. Először is azért, mert ez 700-as kerékkel volt szerelve, illetve mert nem akartam elhinni, hogy az 1×11 szett áttétele tényleg 98%-ban megegyezik a 2×10-zel ezen a bringán. De tényleg így van. 44-es lánckerék elől, hátul meg 10-42-es sor. Majdnem pontosan annyi, mint egy elől 50/34, hátul 11-32 hajtáslánc. Durva, de nagyon király! A montimra vissza nem tenném az első váltót, így nagyra értékeltem, hogy ezen sincs. Szóval kényelmes valóban és nem vészes alul fogni a kormányt. Jól gurul, könnyen mászik, a kanyarodás is élmény vele és enyhe terepen sincs zavarban. Igazából tényleg egy jó kis öszvér! Nagyon megtetszett, szerintem itthon, főleg itt a Mátrában, ez egy ideális kerékpár akár országúti és monti helyett is.
eNinety-Nine XT-edition
A legjobb bringa amit valaha próbáltam! Miért? Mert nagyon kényelmes, sokoldalú és praktikus. Kényelmes az üléspozíció és a menet komfort. Sokoldalú, mert a sima aszfalttól a murvás úton át a terepig, szinte mindenhol elboldogul. Praktikus, mert van rajta kitámasztó és sárvédő, és természetesen világítás is. Ezen felül még egy elektromos motor is segít pedálozás közben. Hatalmas mosoly jelent meg az arcomon, mikor először ráültem. Le sem akartam róla szállni, mivel annyira kényelmes volt az ülés és a haladás is vele. Jó volt átgázolni a pocsolyákon, anélkül, hogy vizes lettem volna, jó volt a városban szaladgálni vele, jó volt az enyhe terep úton kényelmesen tekerni vele, és kiélvezni az elektromos rásegítés élményét a meredek emelkedőkön. Egyszerűen fergeteges élmény volt. Sajnálom, hogy nem engedheti meg magának minden ember, pedig szerintem sokan ezzel járnának munkába, illetve a családdal is gyakrabban mennének kerékpáros túrákra. A jövő közlekedésében biztosan nagy szerepet fognak játszani az ehhez hasonló bringák!
Összességében érdekes és tartalmas volt a 2018-as bringák bemutatója és próbája. A Merida nagy márkához híven sok-sok újdonsággal és praktikus újítással készült, hogy jövőre is a vásárlók kegyei közé férkőzzön.
Alább pedig egy jó pár fénykép, a teljesség igénye nélkül:

A profik kiváltsága: egyedi design

Ezeket az arany mintákat eléggé pepecs munka lehetett felvinni a vázra.

Integrált kormány/kormányszár az új Reacto-n.

Az egyik legtöbb média visszhangot kapott országúti kerékpár

Itt pedig a másik

A Bahrein Merida csapat új Reacto bicója team szinekben

Érdekes, hogy nem festett a váz, hanem matricázott

Az új Reacto bemutatása előtt így matricázták le a bringát, hogy versenyen már ki lehessen próbálni, anélkül, hogy a “lebuknának” az új modellel.

Ez a szín összeállítás nagyon tetszik

Scultura 9000E

Vezeték nélküli elektromos váltó a Sramtól

10-50-es Sram GX Eagle 12 sebességes sor az One-Forty-n

A Rock Shox tagon könnyű a visszaút csillapítás beállítása

E.Big.Trail káprázatos kékben

Az új One-Forty

Alu One-Sixty-k

Az ebike paletta legnagyobb bringái, E One-Sixty-k

A csúcs E One-Sixty

Cyclocross belépő modell, nekem nagyon tetszett

Gyönyörű új színekben pompáznak a Sculturák

Bikepacking Merida módra. Az új Silex bringa és az opcionális táskák hozzá

Az One-Forty, One-Sixty és Big.Trail kormányszárait külön is megveheted

Az új, könnyű Merida márkás stucnik

Az új Merida kiegészítők 3

Kislányoknak kötelező viselet

Hosszú ujjas kesztyűk

Nem csak a kerékpáron, de utcán is csinos viselet

Az új Merida kiegészítők 1

Az új Merida kiegészítők 2
Szöveg és fotók: Jurecska Mátyás