Nyomatékszenzor vagy pedálszenzor
Nyomatékszenzor vagy pedálszenzor?
A pedelec pályázattal kapcsolatban az érdeklődőkkel beszélgetve úgy tapasztaltam a legtöbb esetben felmerül a kérdés , mi a különbség a kétféle hajtásvezérlés között?
PEDÁLSZENZOROS hajtás:
A mai elektromos kerékpárok közül ez a hajtásmód szinte csak agymotoros kerékpároknál fordul elő.
A pedálszenzoros e-bike-ról annyit kell tudni, hogy a motor akkor kapcsol be, amikor érzékeli a hajtókar forgását, és addig működik, amíg mozog a hajtókar, vagy be nem húzzuk a féket. Tartozéka egy kezelő szerv a kormányon, amellyel ki-be kapcsolható a világítás és általában 3 vagy 5 haladási sebesség állítható be.
A haladás sebességét nem a hajtás erőssége, hanem a beállított fokozat határozza meg.
NYOMATÉKSZENZOROS hajtás:
Ezeknél a bringáknál középen, a hajtókarnál van a motor. Javítja a súlyelosztást első- vagy hátsó agymotoros biciklikhez képest. A motor rásegítésének mértékét csak a kezelőfelületen, gombokat nyomkodva tudjuk állítani.
Ez a rendszer a hajtási nyomatékot is érzékeli a középrésznél, nem csupán a hajtókar forgását. Finoman rálépve a pedálra, a motor csak kis teljesítményt ad le, nem ugrik meg a bicikli. Gyorsításkor, vagy ha
egy emelkedőn megyünk és rendesen beletaposunk, a nagyobb nyomatékot érzékelve a motor is nagyobb teljesítményt ad le. Ennek a módszernek köszönhetően kevésbé vesszük észre, hogy e-bike-on ülünk, a kerékpározás élménye sokkal jobban megmarad és az akkumulátor kihasználása is mindig a legjobb. A rásegítés mértéke így a pedálozás erősségétől is függ, de ezeknél a kerékpároknál is van lehetőség a kezelőszerven beállítani, hogy mekkora rásegítést adjon az elektromos motor..