Menü

Nyomatékszenzor vagy pedálszenzor ?

Nyomatékszenzor vagy pedálszenzor?

 

A pedelec pályázattal kapcsolatban az érdeklődőkkel beszélgetve úgy tapasztaltam a legtöbb esetben felmerül a kérdés , mi a különbség a  kétféle hajtásvezérlés között?

PEDÁLSZENZOROS hajtás:

A mai elektromos kerékpárok közül ez a hajtásmód szinte csak agymotoros kerékpároknál  fordul elő.

A pedálszenzoros e-bike-ról annyit kell tudni, hogy a motor csak akkor kapcsol be, amikor érzékeli a hajtókar forgását, és addig működik, amíg mozog a hajtókar, vagy be nem húzzuk a féket. Tartozéka egy kezelő szerv a kormányon, amellyel ki-be kapcsolható a világítás és általában 3 vagy 5 haladási sebesség állítható be.

A haladás sebességét nem a hajtás erőssége, hanem a beállított fokozat és határozza meg.

 

NYOMATÉKSZENZOROS hajtás:

Ezeknél a bringáknál általában középen, a hajtókarnál van a motor (de létezik nyomatékszenzoros vezérlés agymotoros kerékpároknál is) A középen elhelyezett motor javítja a súlyelosztást első- vagy hátsó agymotoros biciklikhez képest.   A motor rásegítésének mértékét csak a kezelőfelületen tudjuk állítani.
Ez a rendszer a hajtási nyomatékot is érzékeli a középrésznél, nem csupán a hajtókar forgását. Finoman rálépve a pedálra, a motor csak kis teljesítményt ad le, nem ugrik meg a bicikli. Gyorsításkor, vagy ha
egy emelkedőn megyünk és rendesen beletaposunk, a nagyobb terhelést érzékelve a motor is nagyobb teljesítményt ad le. Ennek a módszernek köszönhetően kevésbé vesszük észre, hogy e-bike-on ülünk, a kerékpározás élménye sokkal jobban megmarad és az akkumulátor kihasználása is mindig a legjobb. A rásegítés mértéke így a pedálozás erősségétől is függ, de ezeknél a kerékpároknál is van lehetőség a kezelőszerven beállítani, hogy mekkora rásegítést adjon az elektromos motor..