VÁSÁRLÁS
Vásárlás menete
A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás, készpénz). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.
Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása munkanapokon 24 órán belül megtörténik. A hétvégén és munkaszüneti napokon küldött megrendelések feldolgozását a rákövetkező munkanapon végezzük.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.
Fizetési módok
Áruházunkban lehetőség van:
-banki átutalásra /előre utalás/: rendelése után meggyőződünk a termék készlet állapotáról ill. beszerzhetőségéről. Ezután készítjük el Proforma számláját, amely minden az átutalához szükséges információt tartalmaz, melyet e-mail-ben megküldünk Önnek. Kérjük, csak ennek megérkezése után, az ott található számlászámra utalja át a vételárat.
-utánvételes fizetésre: ekkor a teljes vételárat /esetleges szállítási költséggel együtt/ a küldemény átvételekor kell kifizetnie készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
-személyes fizetésre: ha a személyes átvételt választja, üzleteinkben fizethet: készpénzzel, bankkártyával, EP kártyával, Erzsébet utalvánnyal /zöld színű/, EDENRED ajándék utalvánnyal.
Szállítás
A megrendelt terméket :
-futárszolgálattal kiszállítjuk címére
-személyesen átveheti üzleteinkben Gyöngyösön, Hatvanban, Kazincbarcikán és Szolnokon
Szállítási határidő
A termék várható szállítási idejét az elérhetőség/raktári állapot mutatja:
Boltban raktáron
Az árut a rendelés beérkezését követő munkanapon átadjuk a futárszolgálatnak.
Személyes átvétel esetén e-mail-ben tájékoztatjuk az átvétel várható idejéről.
Rendelhető
Az így jelölt termékek a forgalmazóktól kapott információk alapján beszerezhetők /az adatok kb. hetente frissülnek/. Esetenként előfordulhat átmeneti készlethiány a beszállítónál, ebben az esetben sajnos nem tudjuk tartani az alábbi határidőket.
A terméket, amennyiben a hazai forgalmazónál kapható, legkésőbb a rendelés beérkezését követő harmadik munkanapon átadjuk a futárszolgálatnak.
Egyes márkák, /pl. KTM, KELLYS, kerékpárok/ forgalmazói külföldi cégek , itt a várható szállítási határidő 6-12 munkanap.
A szállítás várható idejéről minden esetben tájékoztatjuk a rendelés beérkezését követő első munkanapon.
Szállítás alatt
A termék átmenetileg nem kapható a forgalmazónál. megrendelése esetén tájékoztatjuk a beérkezés várható időpontjáról és az esetleges árváltozásról. Amennyiben lehetséges, kapható, hasonló paraméterekkel rendelkező terméket ajánlunk helyette.
Nem rendelhető
Az így jelölt termékek jelenleg nem kaphatók.
Szállítási díjak
24H futárszolgálattal történő kiszállításkor / csak belföldre/:
Alkatrészek, kiegészítők:
0 - 40000 Ft összeghatár között 2000 Ft
40001 Ft összeghatár felett 0 Ft
Kerékpárok: 5000 Ft
Elektromos kerékpárok 8000 Ft
Személyes átvétel az üzletben: minden esetben díjmentes
Külföldre nem vállaljuk a kiszállítást.
A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.
Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül/ nem minősül annak. A megkötött szerződést iktatják/nem iktatják, utólag hozzáférhető lesz/nem lesz hozzáférhető.
Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
A megrendelő a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.
Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!
Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefaxon kerülhet sor (fax-szám, mail cím, telefon).
Jótállás, szavatosság
A kerékpárokra 12 hónap időtartamú jótállást adunk. Ez vonatkozik az alkatrészekre!
Egyes kerékpár márkáknál 5 év /MERIDA/ vagy élettartam garancia van a vázra/Gepida/.
Ennek feltételeit megtalálja a garancia füzetben és a forgalmazók honlapján.
Általánosságban minden általunk értékesített kerékpárra 12 hónap időtartamú jótállást adunk a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet [], továbbá az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései szerint.
A garanciajeggyel rendelkező termékek esetében az abban foglaltak érvényesek, melyek megfelelnek a vonatkozó hatályos jogszabályoknak.
A kerékpár a tartós fogyasztási cikkek körébe tartozik.
A legfontosabb tudnivalók a tartós fogyasztási cikkek garanciális kérdéskörével kapcsolatban
A jótállás időtartama alapesetben 1 év. Amennyiben a gyártó a fogyasztási cikkre ennél kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, akkor azok az érvényesek!
A jótállás a termék feladásának napjával kezdődik és az aznapi dátummal kiállított számlával és jótállási jeggyel bizonyítható! Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Pedál kerékpárbolt köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Vállaljuk, hogy a garanciális ügyintézésre visszaküldendő kerékpárokért/alkatrészekért előzetes egyeztetés után futárt küldünk, aki a csomagot részünkre eljuttatja. Ennek feltétele, hogy a termék a DPD Hungária Kft. üzletszabályzatában meghatározott módon be legyen csomagolva. A szállítás díja a fogyasztót terheli! A termék, fogyasztóhoz történő visszajuttatásának költségét Pedál kerélpárbplt átvállalja.
Nem minősül garanciának
-A kerékpárok otthoni, szakszerűtlen szerelési hibájából adódó meghibásodásokra, károkra.
-A külső gumi kopására, külső behatásból eredő hibájára.
-A belső gumikra.
-A kerekekben keletkező deformációkra (nyolcas, stb.)
-A hátsó váltó felcsavarodására.
-A bowdenek nyúlásából adódó váltó és fék elállítódásra, illetve az ezekből származó alkatrészhibákra (hátsó váltó felcsavarodás, stb.) A felsoroltak mind a kerékpár használata során felmerülő természetes elhasználódásból erednek.
Minőségi reklamáció
A garanciális igény kivizsgálásához, fontos a hiba minél pontosabb leírása, fényképekkel való dokumentálása. A garanciális ügyintézés céljából visszaküldött kerékpárt kérjük, megtisztított állapotban juttassák el hozzánk. Esztétikai hibás, az oldalunkon szereplő hibás kiírásból, vagy a megrendelő figyelmetlensége miatt tévesen rendelt kerékpárt csak akkor áll módunkban kicserélni, ha még nem volt használva. Gondatlan szerelésből, tárolásból adódó hibákért felelősséget nem vállalunk. Nem érvényesíthető a garancia a hazai termékforgalmazók és a gyártók garanciát kizáró tényezőkként a kerékpárok jótállási füzetében és használati útmutatójában felsorolt eseteiben:
versenyen történt részvétel
szakszerűtlen beépítés, javítás
előírt vagy elvárható karbantartás elmulasztása
természetes elhasználódás következtéből adódó kopások
gumi alkatrészek sérülése
nem rendeltetésszerű használat
Adatvédelmi nyilatkozat
Az Ön által megadott adatokat SZALAY ISTVÁN ev. kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve hírlevél küldése céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat, aki a Szalay István ev.-tól kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el.
Az információk tulajdonjoga
Kijelentjük, hogy Szalay István ev. birtokolja az oldalainkon látható információkat. A www.pedalkerekpar.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.
Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.