A SHIMANO TÖRTÉNELME
1921
1921 februárjában az akkor 26 éves Shozaburo Shimano megalapítja a Shimano Iron Works vállalatot Higashi Minato-ban, Sakai városban. Egy roskadozó celluloid gyár mellett bérelt havi 5 yen-ért egy 40 nm-es műhelyt, ahol akkoriban csupán egyetlen, kb. 1,8m hosszú fémeszterga gépe volt. Ezt is a Sano Iron Works cégtől kérte- és kapta kölcsönbe, köszönhetően a tulajdonossal való jó kapcsolatának.Mikor cégét megalapította, már tudta, hogy szabadonfutó lánckereket fog gyártani. A kerékpáriparban ekkortájt ez követelte meg a legmagasabb gyártási technológiát.
1957
Megkezdődik a 3 sebességes agyváltó gyártása.
1965
New Yorkban megalakul a Shimano American Corporation. Miután az amerikai piacon a jelenléte megerősödött, a Shimano American Corporation irodát nyitott New York City-ben. Az elnöke pedig Yoshizo Shimano lett.
1973
Megalakul a Shimano (Singapore) Pte. Ltd. Ezzel megalakul az első tengerentúli gyár is a Jurong ipari területen Szingapúrban. DURA-ACE néven bemutatják az országúti alkatrészcsaládot.
1982
Piacra dobják az első SHIMANO 105, valamint Deore XT alkatrészcsaládot.
1984
Bemutatják a DURA-ACE 7400 sorozatot Shimano Index Systemmel (SIS). A Shimano figyelemre méltó funkciója a DURA-ACE 7400-asban a SIS rendszer, mely lehetővé tette, hogy egyetlen mozdulattal fix pozícióba állítsuk a váltót.
1988
Andy Hampsten (Seven-Eleven csapat) nyeri a Giro d’Italia-t DURA-ACE alkatrészekkel.
1990
Piacra dobják a Shimano Pedaling Dynamics (SPD) rendszert. Az SPD-nek nevezett cipőből és pedálból álló együttest arra tervezték, hogy ideális legyen sétára, ugyanakkor hatékony maradjon pedálozáskor is. A DURA-ACE (7400-as sorozat) Dual Control Lever fék/váltókarja is ebben az évben látott napvilágot. A dual-control fék/váltókar egy a fékkarba integrált váltókar mechanizmus, mely lehetővé tette, hogy a kormány elengedése nélkül váltsunk sebesség fokozatot.
1992
Keizo Shimano lesz a cég harmadik elnöke. A Daisen Park szomszédságában Sakai város városvezetésével együttműködve megnyílik a kerékpáros centrum (Bicycle Museum).
1996
Kapható a DURA-ACE 7700. A 7700-as széria a korábbi sorozatok alapos felülvizsgálata után a „Stressz mentesség” jegyében született meg.
2004
Boltokba kerül a DURA-ACE új, 7800-as családja, melynek a fejlesztése a „100%-os erőátviteli hatékonyság” kulcsszavakkal kezdődött. A család 10 sebességes hátsó váltóval, HOLLOWTECH II hajtóművel, ergonomikus Dual Control fék/váltókarokkal és további csúcstechnológiás alkatrészekkel rendelkezett.
2008
A Pearl Izumi márka a SHIMANO tulajdonába kerül. Kiadják a DURA-ACE 7900 családot. Fejlesztése a ”Tökéletesség evolúciója” koncepcióban zajlott. Immáron a fék- és váltókábelek is a fék/váltókaron belül, rejtve futnak, a hajtóműve pedig a HOLLOWTECH Ⅱkialakítás mellett a HOLLOWGRIDE (hollow gear) technológiát is alkalmazta. A család minden tagja megújult külsővel és technológiákkal rendelkezett.
2009
Megjelenik az elektronikus váltórendszer a DURA-ACE 7970 családdal. Az új technológiát “Digital Integrated Intelligence, vagyis Di2 névvel fémjelzik. A DURA-ACE 7900 ezen sorozata az elektronikus váltással tökéletesen „stressz mentes” funkciót kínál a versenyzőknek.
2010
Piacra lép a SHIMANO STEPS, az első elektromos rásegítés alkatrészcsalád.
2012
A DURA-ACE 9000 családjának bemutatása. A DURA-ACE 9000 minden tagja teljes újratervezésen esett át. Robosztus négykarú hajtómű, új SLR-EV fékrendszer és új 11 sebességes hátsóváltó.
2014
Színre lép az új XTR M9000, M9020 és M9050 (Di2) sorozat. Megalakul a Shimano Italy Bicycle Components S.r.l.
2016
A wattmérős DURA-ACE R9100 országúti alkatrészcsalád megjelenése.
forrás:www.paul-lange.hu