Töltés... A töltési folyamat az Ön sávszélességétől függ!

Információ: +36 (37) 301-487
Kosár - 0Ft

Slime – eredményes harc a királydinnye ellen

A Slime termékek gyártója több mint 20 éve foglalkozik defektvédelemmel. Az elmúlt két évtized fejlesztőmunkáinak köszönhetően a Slime termékek a ma elérhető legkorszerűbb technológiát képviselik: vízoldható, mérgezőanyag-mentes, nem gyúlékony, környezetbarát anyagokból készülnek, mégis kimagaslóan hatékony védelmet nyújtanak a defektekkel szemben. Nem véletlen tehát, hogy mára ez a márka lett a piac vezető szereplője. A Slime folyadék speciális elemi szálak, kötőanyagok, polimerek és egyéb szilárdító anyagok szabadalmaztatott keveréke, mely hatékony védelmet nyújt a szúrt defektek ellen: tömlő nélküli rendszerek esetén 6 mm-ig, tömlővel rendelkezők külsők esetén pedig 3 mm-ig.

SLIME – Hogyan működik a defektvédelem?

sdsb-1g/02Alapvetően két típusú defektgátló folyadék létezik, az egyiket belsőt használóknak fejlesztettek ki a másik típus a belső nélküli (TUBELESS vagy UST) rendszerekhez ajánlható. Az utóbbiban szemcsés gumireszelék van, hogy a nagyobb sérüléseket is el tudja tömíteni. A Slime – és a  hozzá hasonló defektgátló folyadékok – működése igen  egyszerű: a betöltött folyadék egyenletesen eloszlik a gumifal belsejében. Defekt esetén a külsőn vagy a belsőgumin  keletkezett sérülésen (többnyire szúrt lyuk) kiáramló levegő  magával viszi a defektgátló folyadékot és az eltömíti a sérülést.  Ennek a mechanizmusnak vannak bizonyos fizikai határai –  tehát nem alkalmas felütéses („kígyóharapásos”) defekt  javítására illetve bizonyos – a gyártó által megadott – átmérőjű  „sebek” orvoslására alkalmas. Ez a belsős rendszereknél  maximum 3 mm-t jelent, míg a TUBELESS külsők esetében, a szemcsés folyadékot használva  akár 6 mm átmérőig is képes eltömíteni a lyukat a kiáramló anyag.

 

 

Hogyan kell használni a Slime folyadékot?

Amennyiben belsőgumit használunk:

Slime 10003

Autószelepnél egyszerű dolgunk van hiszen egy szelep kiszedő szerszámmal (általában ez egy fém szelepsapka, de a flakont lezáró fekete kupak vége is ilyen) ki kell csavarni a szelep belsejét, majd a flakonhoz kapott cső segítségével bele kell tölteni a belsőbe a folyadékot. Hasonlóan kell eljárnunk a hagyományos szelep esetében is, azonban itt nem kell szerszámot használni a szelep eltávolításához, csak a szeleptesten lévő fém gyűrűt kell kicsavarnunk és már tölthetjük is bele a SLIME-ot a belsőbe. Komoly problémába ütközhetünk a szingó szelepes belsőknél, ugyanis az olcsóbb kivitelű gyártmányoknál a szelepmag nem bontható egykönnyen, így ezekbe nem tölthető utólag a folyadék, csak nagy nehézségek árán. Ha ilyen szándékunk van (mondjuk egy országúti gumi esetében) mindenképpen kérdezzük meg az eladótól, milyen belsőt kínál nekünk. A másik lehetőség, hogy Slime-mal előre töltött belsőt vásárolunk, melyek több méretben, többféle szelep kivitellel elérhetőek viszonteladó partnereinknél.

 

 

 

 

Belső nélküli (TUBELESS vagy UST) rendszerek esetén:

A felnire félig feltett külső gumiba öntjük az előírt mennyiséget, majd a gumit óvatosan felszereljük az abroncsra. Mindkét esetben ügyelni kell arra hogy a szelep ne a kerék földön lévő oldalában, hanem azzal ellentétesen helyezkedjen el, így elkerüljük,hogy a folyadék a szelepbe és/vagy a pumpánkba kerüljön, illetve hogy a kompresszorral vagy műhelypumpával első alkalommal felfújni kívánt TUBELESS kerékből a nagynyomású levegő hatására az abroncs és a gumiperem között távozzon a defektgátló folyadék. Minden egyes nyomásellenőrzésnél ilyen helyzetben tartsuk a kereket, így megelőzhető a folyadék szelepen keresztül távozása, amely a szelep eltömődéséhez vezethet (hiszen úgy viselkedik itt is a kiáramló levegő, mintha a szelepnyílás is egy sérülés lenne). TUBELESS kerekek esetében minden alkalommal tisztítsuk meg az abroncs peremet és a gumiabroncs szegélyét/peremét, hogy a felni és a külsőgumi pontosan illeszkedhessen egymáshoz. (ne fújjon ki valamilyen szennyeződés miatt). Mindig a gyártó által ajánlott mennyiséget használjuk. Nagy sebességű felhasználás (kb.80km/h) esetén a nem előírt mennyiség használata a menettulajdonságok romlásához és ezzel balesethez vezethet!!!

Pro széria:

10112Létezik egy „könnyített” típusa is a Slime defektgátló folyadéknak, amely leginkább a versenyzők igényeit próbálja kielégíteni. Ennek a Latex alapú folyadéknak 30mlenkénti tömege 30 g, azaz a betöltött mennyiség nem okoz nagy többletet a forgatott tömegen. Ezt versenyzők előszeretettel használják. Ez a csomag –  SlimePro – mind az eredetileg UST (belső nélküli),  vagy a később átalakított tömlő nélküli rendszerekhez is használható.

 

 

 

Kerékpárokhoz ajánlott mennyiségek:

  • a legkisebb kiszerelés TUBELESS-hez 177 ml ez két kerékre elegendő mennyiség,
  • motorkerékpárhoz kapható (sárga címkés) 237 ml-es kiszerelés,
  • belsőbe tölthető 237 ml (két kerék), illetve a 473 ml (négy kerék vagy két kismotorkerék)

Slime instructions

Forrás:bikefun
Mobil verzió: Engedélyez